Wij vinden het belangrijk om kinderen een stevige basis voor de rest van hun schoolloopbaan en toekomst mee te geven. Dat doen we door goed onderwijs aan te bieden, maar we bieden uw kind ook méér!
Met alle groepen gaan we regelmatig op excursie. Deze activiteiten sluiten altijd aan bij het lesprogramma. De groepen 1 en 2 gaan bijvoorbeeld op excursie naar een huis of kantoor in aanbouw n.a.v. een kleuterproject ‘bouwen’. Verder bezoeken we onder schooltijd de bibliotheek, musea, kerkelijk erfgoed e.a. Ook nemen we deel aan activiteiten in schoolverband buiten schooltijd, zoals sporttoernooien. In groep 7 staat jaarlijks het prehistorisch kamp Haps op het programma en groep 8 heeft aan het eind van het schooljaar een afsluitend schoolkamp.
Jaarlijks organiseren we een activiteit om geld in te zamelen voor een goed doel. Het is de bedoeling dat kinderen samen iets ondernemen om dit te bereiken. In 2021-2022 hebben de kinderen geld ingezameld voor de bouw van een nieuw ‘groen’ schoolplein dat we, met ondersteuning van de gemeente Apeldoorn, hopen te kunnen realiseren in 2023.
Bij een verjaardag hoort een traktatie!
Wij zijn een gezonde school en hebben gezond eten en drinken hoog in het vaandel.
Wij vragen u ons daarbij te ondersteunen door een gezonde traktatie te verzorgen en deze niet te groot te maken.
Een aantal keren per jaar zijn de kinderen van groep 3 t/m 8 weekhulp. Dat betekent o.a. dat zij aan het eind van de dag de taak hebben de klas op te ruimen. Uw kind is daar ongeveer 10 minuten na schooltijd mee bezig.
Voor in de pauze mogen de kinderen iets te eten en te drinken meenemen. Ook hiervoor geldt dat wij u vragen dit zo gezond mogelijk te houden en geen snoep of koolzuurhoudende dranken mee te geven. Ook niet tijdens het overblijven. De woensdag is bij ons de ‘water en fruit dag’.
Regelmatig organiseren wij, in samenwerking met Schaaktalent, na schooltijd een schaakcursus.
In dit hoofdstuk vindt u informatie over de voorzieningen die wij u bieden.
Jaarlijks komt de schoolfotograaf foto’s maken van de groepen en van de individuele kinderen.
Via de jaarkalender of de Victorinfo houden we u op de hoogte wanneer de foto’s gemaakt worden. De foto’s kunt u online bestellen.
De school beschikt over een aantal fietsenrekken. Als de kinderen de fietsen stallen in de daarvoor bestemde rekken, ziet dat er netjes uit en gaan de fietsen ook langer mee. Iedere groep heeft een vaste plek in de stalling. Houdt u er rekening mee dat de fietsenstalling niet is berekend op fietsen met brede sturen en banden? De school stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal of eventuele schade.
De conciërge verzamelt op school alle gevonden voorwerpen. Een aantal keer per jaar worden alle vondsten in de hal uitgestald. Dit is over het algemeen voorafgaand aan de vakantie en wordt aangekondigd in de Victorinfo. Spullen die dan nog blijven liggen gaan naar een goed doel. Als u kleding, overblijfspullen, sporttassen en dergelijke voorziet van naam, is de kans groot dat verloren spullen weer terecht komen.
Sinds 31 augustus 2021 hanteren wij een continutooster op de maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Dit houdt in dat alle kinderen op school lunchen. Kinderen nemen zelf van thuis hun lunch mee, deze wordt in de eigen groep genuttigd.
Op woensdag zijn de kinderen om 12.30 uur vrij en lunchen ze niet op school.
De keus voor kinderopvang ligt bij de ouders. De Sint Victorschool heeft een intensieve samenwerking met MAM’s Kinderopvang. Regelmatig nemen de peuters van MAM’s Peuterkamer een kijkje in onze kleutergroepen. Een doorgaande lijn van 0 tot 13 jaar is het doel.
MAM’s is gevestigd op loopafstand van de Sint Victorschool: Jachtlaan 191 – 193.
MAM’s Kinderopvang biedt opvang aan die aansluit bij de opvoeding en de leefwereld van het kind. Dagelijks biedt MAM’s een warme, passende speelomgeving voor kinderen, waarin ze met liefde en vakkennis worden begeleid. MAM’s Kinderopvang vindt het belangrijk dat ouders niet alleen een keuze maken op basis van prijs en bereikbaarheid, maar zeker ook op basis van kwaliteit en pedagogisch beleid. Belangstellende ouders zijn daarom van harte uitgenodigd voor een rondleiding.
MAM’s realiseert samen met de Sint Victorschool meetbare kwaliteit door het samen vormgeven aan een doorlopende ontwikkelingslijn voor kinderen. Er zijn afspraken gemaakt om samen te werken op pedagogisch, didactisch en organisatorisch vlak. Zo ontstaat er een sluitend netwerk rondom kinderen wat maakt dat zij zich naadloos bewegen van het MAM’s Kinderdagverblijf (3 mnd- 4 jaar) naar de Sint Victorschool en weer naar de MAM’s BSO, na schooltijd.
MAM’s naschoolse opvang (NSO) is onderverdeeld in twee takken:
VSO staat voor voorschoolse opvang, dat wil zeggen dat kinderen voor schooltijd naar MAM’s komen. De VSO begint om 07.30 uur en eindigt als de St. Victorschool aanvangt, om 08.30 uur. Tijdens de VSO hebben de kinderen de gelegenheid om wakker te worden, te ontbijten en nog wat te spelen. Als het tijd is om naar school te gaan, brengen de MAM’s-specialisten de kinderen naar school.
BSO is de af korting voor buitenschoolse opvang. De buitenschoolse opvang vindt plaats na school en niet te vergeten in de schoolvakanties. De buitenschoolse opvang is er voor kinderen in de basisschoolleeftijd. De MAM’s BSO start wanneer de school uit gaat. MAM’s haalt de kinderen uit school en na samen wat gegeten, gedronken en verteld te hebben, kiezen de kinderen hoe zij de middag/dag willen invullen. Kinderen die het moeilijk vinden keuzes te maken worden hierbij begeleid. BSO vindt plaats aan de Jachtlaan.
Bij MAM’s zijn alle kinderen welkom. Inschrijven kan het beste via de website www.mamskinderopvang.nl. Onder de button ‘aanmelden’ kiest u ‘inschrijven/aanmelden’. Hier staat het inschrijfformulier. Nadat het inschrijfformulier is ingevuld, kunt u het mailen naar info@mamskinderopvang.nl. Vervolgens neemt MAM’S contact met u op voor het maken van een afspraak.
Het team bestaat uit een locatiedirecteur, groepsleerkrachten, leerkrachten die het team ondersteunen ten behoeve van de werkdrukverlichting, onderwijsassistenten, een intern begeleider, bouwcoördinatoren, een conciërge en een administratief medewerker. Elke klas heeft 1 of 2 leerkrachten. De leerlingen hebben het meest contact met hun leerkrachten. Zij verzorgen de meeste lessen en staan altijd voor hun kinderen en de ouder(s)/ verzorger(s) klaar.
De Intern begeleider bewaakt de zorgstructuur van de school en coacht de leerkrachten bij de speciale leerlingenzorg.
We worden regelmatig bijgestaan door behulpzame ouders/verzorgers.
Deze extra handen maken allerlei activiteiten mogelijk. Hulp is altijd welkom!
Bij ons op school geven we studenten van de Pabo de gelegenheid de praktische opdrachten van hun studie uit te voeren. Pabostudenten worden opgeleid tot leerkracht basisonderwijs. De student loopt een bepaalde periode mee met een leerkracht. De groepsleerkracht is verantwoordelijk voor wat er in de klas gebeurt. Vierdejaars studenten kunnen bij ons op school een WPO-stage doen. Na een korte inwerkperiode zal de student zelfstandig voor de klas staan. De student zal hierbij gecoacht worden door een leerkracht en door onze opleider in de school. Wij bieden ook stageplaatsen aan mbo-studenten. Doorgaans volgen zij een opleiding voor onderwijs- of klassenassistent.
Als een leerkracht door ziekte of verlof niet op school is, wordt er door de schoolleiding voor vervanging gezorgd. De Veluwse Onderwijsgroep beschikt over een eigen invalpool. Wij merken dat we bij het vinden van vervangers regelmatig voor een uitdaging staan. Mocht dat niet lukken, dan proberen we binnen het team een oplossing te vinden. De eerste dag wordt de groep vervangen ( indien mogelijk) door een eigen leerkracht, die op dat moment geen groep heeft. Bij de tweede en derde ziektedag wordt weer via de talentpool aangevraagd. Als deze geen vervanger beschikbaar heeft, zijn wij genoodzaakt u te vragen uw kind thuis te houden. U krijgt daar dan altijd van tevoren bericht over. Indien mogelijk verzorgen wij vanaf de tweede ziektedag online onderwijs.
Een leven lang leren gaat zeker op voor mensen in het onderwijs. In een sterk veranderende maatschappij worden er ook steeds meer eisen gesteld aan het onderwijzend personeel. Bij- en nascholing is nodig om hieraan te kunnen voldoen. Scholing vindt deels plaats in teamverband tijdens studiedagen. Het schoolplan is richtinggevend bij de keuze van onderwerpen. Op basis van een persoonlijk ontwikkelingsplan vindt er ook individuele scholing plaats.
De teamscholing voor de leerkrachten van de groepen 1,2 en 3 is gericht op spelend en ontdekkend leren.
Teamscholing voor het hele team zal onder meer bestaan uit het volgen van een workshop zang. Daarnaast leren leerkrachten door de inzet van collegiale consultatie. Dat wil zeggen dat leerkrachten bij elkaar in de groep gaan kijken en leergesprekken voeren.
Klik hier voor een overzicht van onze medewerkers.
Wij stimuleren kinderen hun talenten te ontplooien door ze in een veilige omgeving uitdagend onderwijs te geven. Om in te spelen op de ontwikkeling volgen wij de vorderingen van onze kinderen nauwgezet.
De ontwikkeling van de kleuters houden we bij door observaties. Ook maken we gebruik van een digitaal leerlingvolgsysteem. Alle ontwikkelingsaspecten van de kleuter worden in dit systeem genoemd; zo is de voortgang goed te volgen. In de groepen 1 en 2 verzamelen we regelmatig werkjes van leerlingen in een portfolio.
Vanaf groep 3 maken de kinderen regelmatig toetsen: methodegebonden toetsen en de toetsen van het Cito-leerlingvolgsysteem (LVS). Deze toetsen beslaan verschillende vakgebieden. Resultaten worden digitaal vastgelegd, zodat een goed overzicht van de voortgang van de leerling ontstaat. Daarnaast kunnen de resultaten van de individuele kinderen vergeleken worden met het gemiddelde van de groep.
Door de uitbraak van Covid-19 hebben wij de leerlingen in het schooljaar 2021-2022 niet kunnen volgen zoals gebruikelijk. Tussen de middentoetsen en de eindtoetsen heeft 6 weken onderwijstijd gezeten. Ouders zijn hiervan op de hoogte gesteld. In september 2022 sluiten we met onze lessen aan daar waar we gebleven zijn in juli 2022.
Als alles verloopt zoals we verwachten zal uw zoon/dochter na groep 8 zijn/haar schoolloopbaan voortzetten in het voortgezet onderwijs. De leerlingen van groep 8 zullen in oktober 2022 een citotoets maken. Er worden n.a.v. de resultaten plannen gemaakt om de leerlingen te begeleiden richting het VO. Zowel met leerlingen als met ouders gaan we in gesprek als de resultaten daartoe aanleiding geven.
In januari/februari 2023 zal de leerkracht van groep 8 het advies geven voor het voorgezet onderwijs. Dit advies is gebaseerd op observaties, cijfers, de scores van het CITO leerlingvolgsysteem en overleg met collega’s, intern begeleider en directie. Nadat dit besproken is met de ouders en het kind geeft de school uiterlijk 31 maart het advies van de leerkracht door aan het voortgezet onderwijs (VO)
De leerlingen van groep 8 doen in april mee aan de CITO eindtoets. De resultaten daarvan zijn in mei bekend. Als een leerling de CITO eindtoets beter maakt dan verwacht, kan de basisschool het schooladvies heroverwegen, in overleg met de ouders. Dat kan leiden tot een wijziging in het schooladvies, maar er kan ook beslist worden dat wordt afgeweken van het resultaat van de eindtoets. Soms maken leerlingen de eindtoets minder goed dan verwacht. In dat geval mag de basisschool het schooladvies niet aanpassen.
Aan het begin van het schooljaar worden de ouders van groep 8 leerlingen samen met uw kind door de groepsleerkracht uitgenodigd voor een “PO-VO avond” op één van de Apeldoornse scholen voor voortgezet onderwijs. Op deze avond ontvangt u informatie over de rest van het schooljaar en over de mogelijkheden van het voortgezet onderwijs in Apeldoorn.
In Passend Onderwijs staat centraal dat het lesaanbod aansluit bij de mogelijkheden van iedere leerling. Alle leerlingen ervaren het onderwijs als uitdagend en leerzaam, ook kinderen die meer aan kunnen. Voor cognitief getalenteerde leerlingen betekent dit compacten (inkorten) en verrijken van het lesaanbod. Voorbeelden van verrijkingswerk zijn Spaans voor kinderen met talent voor taal uit de groepen 5 t/m 8. Dit wordt gegeven door een vakdocent. Daarnaast is er Programmeren voor kinderen met talent voor rekenen/wiskunde uit de groepen 5 t/m 8.
Toch is compacten en verrijken niet voor ieder cognitief getalenteerd kind voldoende. Soms komen deze kinderen niet of nauwelijks tot leren en lopen vast in het leerproces. Ze durven niet aan iets onbekends te beginnen, bijvoorbeeld omdat ze bang zijn om fouten te maken. Ze kunnen hun aandacht niet bij het werk houden of weten niet hoe ze een opdracht moeten aanpakken. Ook kunnen ze van mening zijn dat ze de opdracht direct moeten kunnen oplossen, of anders lukt het nooit (fixed mindset). Voor deze leerlingen zijn er de Eurekagroepen. Eén groep voor de onderbouw en één voor de bovenbouw. Hier wordt één dagdeel per week op hun specifieke leerbehoeftes ingegaan; ofwel het leren leren, leren plannen, leren samenwerken en leren fouten maken.
Daarnaast voorziet de Eurekagroep in de behoefte van cognitief getalenteerde leerlingen om regelmatig samen te spelen en te leren met en van ontwikkelingsgelijken. Begaafde kinderen denken en leren op een andere wijze dan hun leeftijdgenootjes, waardoor aansluiting met anderen soms veel energie kost.
Het wordt als heel fijn ervaren om kinderen tegen te komen die net zo zijn als jij. Vanuit wederzijds begrip kun je groeien. Meer informatie over ons aanbod kunt u vinden in deze flyer
Ieder kind heeft recht op goed onderwijs. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, moeten die zoveel mogelijk krijgen in het reguliere onderwijs. Dat is het uitgangspunt van de Wet passend onderwijs.
Door deze wet zijn scholen verantwoordelijk voor het bieden van een passende onderwijsplek aan ieder kind. Onze school werkt samen met andere scholen in de regio en scholen voor speciaal onderwijs zodat we samen alle leerlingen passend onderwijs kunnen geven. Wanneer extra ondersteuning aan de orde is, zal de leerkracht dit altijd met u als ouder, onze intern begeleider en de gedragswetenschapper van de school overleggen. De gedragswetenschapper is verbonden aan het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn. Verder kunnen wij overleggen met de schoolmaatschappelijk werker en de jeugdverpleegkundige die vanuit het CJG aan onze school verbonden zijn. In ons Schoolondersteuningsplan (SOP) hebben wij omschreven welke extra ondersteuning wij aanbieden.
Als blijkt dat kinderen niet in het reguliere onderwijs terecht kunnen, kunnen zij in het speciaal basisonderwijs geplaatst worden. Onze school werkt nauw samen met SBO De Vorm (www.sbodevorm.nl), de school voor Katholiek Speciaal Basisonderwijs van de Veluwse Onderwijsgroep.
Wij werken voor het passend onderwijs samen met het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn. Meer informatie over passend onderwijs in onze gemeente is te vinden op: www.swvapeldoornpo.nl
De Intensieve Taalklas is een initiatief van de gemeente Apeldoorn, in samenwerking met:
De Intensieve Taalklas wordt georganiseerd voor kinderen met een grote taalachterstand. In veel gevallen zijn dit kinderen die korter dan vier jaar in Nederland verblijven en om die reden het Nederlands minder goed beheersen. Het doel is leerlingen taalvaardiger te maken: mondeling taalvaardiger worden, beter spreken en luisteren, teksten beter begrijpen en woordenschat uitbreiden.
Voor uitgebreide informatie verwijzen we naar de website: www.intensievetaalklassen-apeldoorn.nl
Nadere inlichtingen over aanmelding kunt u verkrijgen bij de directeur van de school of via e-mail: info@intensievetaalklassen-apeldoorn.nl
Als er in een gezin een besmettelijke ziekte voorkomt, zoals , covid 19, rode hond, kinkhoest of krentenbaard, dan worden wij graag op de hoogte gesteld. We kunnen dan, in samenspraak met de GGD, eventuele maatregelen nemen.
Om pesten zoveel mogelijk te voorkomen maken we gebruik van de Kanjertraining. Het kind leert om grenzen aan te geven door gewoon nee te zeggen. Hij of zij leert trots te zijn.
Het kind hoeft zich niet meer te verschuilen achter de rest. Het kind leert zichzelf te zijn en om te gaan met lastige situaties. Pas dan kan het trots zijn op zichzelf en genieten van het leven.
Een ander belangrijk aandachtspunt is respect hebben voor elkaar. Kinderen worden zich bewust van het mogelijke effect van hun gedrag op de ander. Ze leren inzien dat hun gedrag ook vervelend kan zijn voor een ander en dus bijgestuurd moet worden.
Mochten zich desondanks toch pestgevallen voordoen, dan maken we gebruik van een pestprotocol.
Hoofdluis is een normaal verschijnsel op plaatsen waar veel mensen bij elkaar zijn. Na elke vakantie worden alle leerlingen gecontroleerd op hoofdluis. De controles worden uitgevoerd door een aantal ouders. Wij vragen u de kinderen de dag voor de controle hun haren te laten wassen en geen gel of wax te gebruiken. Ook mag het haar niet ingevlochten zijn. Ouders van kinderen bij wie hoofdluis is gevonden, worden door de leerkracht geïnformeerd. Deze kinderen kunnen na een week opnieuw gecontroleerd worden. Luizen vermeerderen zich snel: het is daarom belangrijk dat u een geval van hoofdluis direct aan ons meldt.
De Victorschool heeft voor alle leerlingen een ongevallenverzekering en een doorlopende reisverzekering afgesloten.
Op grond van de ongevallenverzekering zijn de leerlingen verzekerd. Deze verzekering geeft recht op een (beperkte) uitkering indien een ongeval tot overlijden of blijvende invaliditeit leidt. Ook zijn de geneeskundige en tandheelkundige kosten gedeeltelijk meeverzekerd, voor zover de eigen verzekering van betrokkenen geen dekking biedt (bijvoorbeeld door eigen risico). Materiële schade valt niet onder de dekking; als bijvoorbeeld tijdens de gymles een bril door een bal wordt beschadigd, wordt deze niet door school vergoed. De ongevallenverzekering is afgesloten onder de navolgende voorwaarden:
*Indien de daaruit voortvloeiende schade het rechtstreeks gevolg is van de werkzaamheden welke verzekerde uit hoofde van zijn/haar functie verricht.
Deze verzekering is van kracht gedurende de schooltijden evenals tijdens het gaan en komen van de scholen, en wel vanaf een uur voor de aanvang tot een uur na het verlaten van de school. Bovendien is deze verzekering van kracht gedurende excursies, schoolreizen en werkweken, die onder leiding staan van de school. In principe vallen alle door de school geïnitieerde activiteiten onder de dekking van de verzekering.
Indien onverhoopt een leerling een ongeval mocht overkomen, moet dit zo spoedig mogelijk aan de administratie van de school worden medegedeeld. De leerling ontvangt dan een schadeaangifteformulier dat na invulling en ondertekening zo spoedig mogelijk moet worden ingeleverd bij de administratie.
Voor personeel, vrijwilligers en ouders die aan schoolse dan wel buitenschoolse met de school min of meer verband houdende activiteiten deelnemen heeft de school een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Verzekerd is de aansprakelijkheid voor door derden geleden schade in verband met handelen of nalaten in de verzekerde hoedanigheid, zulks met inachtneming van de in de polis van toepassing verklaarde voorwaarden en rubrieken. Opzet is uitgesloten van de dekking.
De school stelt zich niet aansprakelijk voor zoekraken, beschadiging of diefstal van eigendommen van de leerlingen, ook niet uit kluisjes.
Schade die door onrechtmatig handelen van een leerling wordt veroorzaakt, valt onder de eigen verantwoordelijkheid van die leerling (of die van de ouders als de leerling jonger dan 14 jaar is). In geval van schade zal dan aanspraak moeten worden gemaakt op de particuliere verzekering van de betreffende leerling/ouders.
Deze doorlopende reisverzekering is van toepassing op personeel waaronder stagiaires, vrijwilligers, inleenkrachten en leerlingen en al degenen welke aan schoolse dan wel buitenschoolse met de school min of meer verband houdende activiteiten deelnemen.
Het is van belang dat iedereen zich veilig voelt in het schoolgebouw. Wij hebben afspraken hoe we met elkaar omgaan, de zogenaamde Kanjerafspraken. In het schoolveiligheidsplan staat beschreven hoe we de veiligheid waarborgen. Er is dagelijks een conciërge aanwezig. Zij vormt het eerste aanspreekpunt voor bezoekers.
Onze school aan de Kooiweg staat niet als een eiland in de wijk. De omwonenden in de straat krijgen meerdere malen per dag te maken met kinderen en ouders die van en naar school gaan. Dat brengt veel drukte met zich mee. Om de overlast voor de buurt te beperken en de veiligheid van de kinderen te waarborgen hebben we de volgende afspraken gemaakt:
De school heeft een werkgroep verkeer, die de verkeersveiligheid bewaakt. De afspraken die met ouders en leerlingen gemaakt zijn, staan in een document. Elke nieuwe ouder krijgt dat aangeboden. Samen met de wijkagent worden er prikacties gehouden om mensen aan de afspraken te herinneren. Ook via de info worden ouders regelmatig herinnerd aan deze afspraken. De buren worden ook betrokken bij het veilig maken van de omgeving.
De werkgroep verkeer heeft contacten met de wijkagent, de gemeente Apeldoorn, taxibedrijven (die kinderen ophalen voor de buitenschoolse opvang) en krijgt informatie van o.a Veilig Verkeer Nederland, Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Gelderland en de ANWB.
Een sociaal-veilige omgeving is een belangrijke voorwaarde voor een kind om zich te ontwikkelen en te kunnen leren. Wij besteden daar veel aandacht aan op verschillende manieren:
Bij de vertrouwenspersoon kunnen kinderen, ouders leerkrachten en medewerkers terecht als ze zich (seksueel) geïntimideerd voelen of als hen fysiek en/of psychisch geweld is aangedaan.
Het kan gaan om vervelende uitnodigingen, dubbelzinnige opmerkingen, de manier waarop iemand naar je kijkt, handtastelijkheden of extreme pesterijen. Tevens valt hier discriminatie en extremisme onder.
De vertrouwenspersoon bij ons op school is: mevrouw Mariëlle Meijnen-Bult.
Zij is bereikbaar op het volgende mailadres: vertrouwenspersoonstvictor@gmail.com
Tijdens de reguliere lestijden mag een school een extra aanbod realiseren voor leerlingen en daarbij gebruik maken van externe instanties. Het is echter niet toegestaan dat leerlingen tijdens de schooltijden particulier onderwijs volgen, waarvoor de ouders extra moeten betalen. Een dergelijk aanbod kan uitsluitend buiten de reguliere lessen plaatsvinden en op persoonlijk initiatief.
Sommige jongeren of kinderen hebben extra hulp nodig. Om hen goed te helpen, is een soepele samenwerking nodig tussen alle leerkrachten, hulpverleners en instanties. De Verwijsindex Gelderland zorgt daarvoor.
De Verwijsindex is een systeem waarin hulpverleners en andere professionals de persoonsgegevens registreren van jongeren (tot 23 jaar) waarover zij zich zorgen maken. Deze registratie bevat geen inhoudelijke informatie. Met het afgeven van een signaal in de verwijsindex, wordt het netwerk rondom een kind/jongere in beeld gebracht. Het zorgt ervoor dat de hulpverleners elkaar snel weten te vinden. Meer informatie: http://www.multisignaal.nl/gelderland-foodvalley/.
Hieronder vindt u een aantal belangrijke formulieren, beleidsplannen en protocollen.
Opgroeien in Apeldoorn is leuk, veilig en gezond!
In Apeldoorn is er passende hulp, ondersteuning en zorg voor elk kind. Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) is er voor uw gezin.
De jeugdarts en jeugdverpleegkundige werken vanuit het CJG en komen regelmatig op de school van uw kind. U kunt de jeugdverpleegkundige ontmoeten op een gezamenlijke ouderavond, inloopspreekuur of themabijeenkomst. De school kan u vertellen wanneer u de jeugdverpleegkundige op school kunt ontmoeten.
In Apeldoorn zijn vier Centra voor Jeugd en Gezin waar u terecht kunt met vragen over gezondheid, opvoeden en opgroeien. Zo is er altijd eentje in de buurt. U kunt er binnenlopen voor vragen en informatie. De professionals die in het CJG werken bieden hulp op maat of helpen bij het zoeken naar de juiste instanties die u en uw kind verder kunnen helpen.
Het CJG volgt de groei en ontwikkeling van uw kind. Vanaf de geboorte van uw kind bent u op het consultatiebureau geweest bij de jeugdverpleegkundige en jeugdarts. Zij zullen uw kind ook in de basisschoolperiode een aantal keren uitnodigen.
In het jaar dat uw kind 5 jaar is, wordt u uitgenodigd om samen naar het CJG te komen. Bij de uitnodiging krijgt u een aantal vragenlijsten toegestuurd om thuis alvast (digitaal via Mijn Kind dossier) in te vullen. De jeugdverpleegkundige meet en weegt uw kind en bespreekt de groei, ontwikkeling en gezondheid. Ook wordt er een ogentest en gehoortest gedaan. U kunt uw vragen stellen en eventuele zorgen over groei of ontwikkeling delen. Eventueel maken we nog een extra afspraak met u / uw kind met de jeugdverpleegkundige, jeugdarts of logopediste van het CJG.
Ook rond de tijd dat uw kind 11 jaar is, wordt u uitgenodigd om samen met uw kind naar het CJG te komen. We meten en wegen uw kind. Ook tijdens dit onderzoek nemen we de tijd om uw vragen te stellen of eventueel uw zorgen te delen. We bespreken samen de lichamelijke veranderingen van uw kind in de (komende) puberteit.
Maakt u of de leerkracht van uw kind zich zorgen over uw kind? Vraag dan gerust via de IB-er van school advies aan het kernteam. In dit kernteam zitten verschillende professionals, waaronder ook de jeugdverpleegkundige. Zij kijken op een aantal verschillende vlakken met u/ uw kind mee. Samen kunnen jullie bespreken en bekijken wat er eventueel nodig is aan advies, hulp, ondersteuning of zorg.
Mail: info@cjgapeldoorn.nl
Telefoon: (055) 357 88 75 (dagelijks van 8.30 – 17.00 uur)
www.cjgapeldoorn.nl www.facebook.com/CJGapeldoorn
Voor vragen over het onderwijs, het melden van onwenselijke situaties en dergelijke kunt u terecht bij de inspectie via het telefoonnummer: 0800 8051. Informatie vindt u ook: www.onderwijsinspectie.nl
SMW staat voor schoolmaatschappelijk werk. Het smw-team bestaat uit maatschappelijk werkers die scholen en ouders ondersteuning bieden bij de opvoedende en zorgende taak. De hulpverlening is zo kort mogelijk, maar zo lang als nodig is. De gesprekken zullen doorgaans plaatsvinden op school of bij u thuis.
Het kan gaan om een korte, concrete opvoedings- of ontwikkelingsvraag (bijvoorbeeld als uw kind nog niet zindelijk is of steeds ruzie maakt met zijn/haar broertje/zusje. Maar ook als het gaat om complexe problemen, zoals een combinatie van gedragsproblemen bij uw kind(eren), schulden, problemen in de buurt, echtscheiding kunt u bij hen terecht.
Zij kunnen u hierin ondersteunen en adviezen geven of, wanneer nodig, doorverwijzen naar de juiste instantie.
U kunt zelf contact opnemen wanneer u een vraag of een probleem heeft. Daarnaast kunt u ook (met uw toestemming) verwezen worden door bijvoorbeeld de intern begeleider, de leerkracht, de huisarts of een andere hulpverlener.
Onze schoolmaatschappelijk werker is Titianne Geerlinks.
U kunt haar bereiken via t.geerlinks@stimenz.nl of op werkdagen tussen 8.30 en 17.00 uur op telefoonnummer (088) 784 64 64.
Bekijk hier de wegwijzer van SMW en CJG.
Stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst wil ervoor zorgen dat ook de kinderen uit gezinnen die het financieel wat minder ruim hebben, kunnen meegaan met schoolreisjes, schoolkamp en buitenschoolse activiteiten (sport, dans, creatieve vorming, enzovoort).
Stichting Leergeld helpt gezinnen uit Apeldoorn en Voorst als het inkomen van de ouder(s) onder de 120% van het bijstandsniveau ligt en als het gaat om schoolgaande kinderen in de leeftijd van 4 tot 17 jaar. Ook als u inkomen hoger is en bijzondere kosten heeft (bv schulden) is het zeker de moeite waard contact op te nemen met ons.
De maximale vergoeding voor basisonderwijs is € 125,- per kind per schooljaar. Stichting Leergeld vergoed:
Wil je meer weten? Neem dan contact op met Stichting Leergeld
Stichting Leergeld Apeldoorn-Voorst
Postbus 10081
7301 GB APELDOORN
085 047 1747 op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur
info@leergeldapeldoornvoorst.nl (voor gezinnen die nog niet ingeschreven staan)
https://www.leergeld.nl/apeldoornvoorst/
Inloopspreekuur: dinsdag 14.00 – 15.00 uur, kelder CODA bibliotheek, Vosselmanstraat 299, Apeldoorn.
Uw aanvragen kunt u indienen bij https://www.leergeld.nl/apeldoornvoorst/.
Denkt u aan het tijdig inleveren van uw facturen? U kunt deze indienen tot uiterlijk 1 maand na factuurdatum met als bijlage uw recente inkomensgegevens.
Het Advies Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is per 1 januari 2015 opgegaan in een nieuwe organisatie: advies- en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling ‘Veilig Thuis’. De school kan in geval van zorg over een kind of de thuissituatie bij dit meldpunt advies vragen. Bij zeer ernstige zorg over een leerling kan overgegaan worden tot melding.
Meer informatie: www.vooreenveiligthuis.nl
Opvoeden gebeurt thuis, maar ook op school. Een groot gedeelte van de dag brengt uw kind door op school. Het is in het belang van het kind dat ouder en school elkaar ondersteunen in de opvoeding en informeren over het welzijn van het kind. Wij zien ouders en school als partners in opvoeding. Een regelmatig contact is daarvoor noodzakelijk. Ouders zijn altijd welkom om te komen praten over hun kind. Dit kan voor of na schooltijd. Als u wat langer wilt praten, kunt u een afspraak maken. Mochten wij u willen spreken, dan zullen we u uitnodigen voor een gesprek.
Binnen onze school maken wij gebruik van Parro. Dit is een ouder communicatie app waarmee ouders de activiteiten van hun kind(eren) op school kunnen volgen. Meer informatie hierover kunt u vinden middels deze link. U kunt leerkrachten telefonisch bereiken via school op nummer (055) 355 48 59. Binnen Parro kunt u een gesprek starten met de leerkracht maar ook contact per mail is mogelijk; wij vragen u voorzichtig om te gaan met informatie via mail. De mailadressen vindt u hier. Een persoonlijk gesprek heeft in een aantal gevallen de voorkeur.
In een gesprek met ouders staat het welzijn van het kind voorop. Leerkrachten en ouders beseffen dat wederzijdse kritische belangstelling het kind ten goede komt.
Via Parro en onze website kunt u op de hoogte blijven van de laatste informatie van alles wat er op onze school gebeurt:
U kunt ons volgen op Facebook en Instagram.
Facebook: www.facebook.com/SintVictorApeldoorn
Instagram: https://www.instagram.com/sint.victor/
Een keer per maand verschijnt op vrijdag de Victorinfo, onze digitale nieuwsbrief. Hierin staat allerlei belangrijke en praktische informatie die van toepassing is op de komende periode.
Deze nieuwsbrief ontvangt u via Parro.
Aan het begin van het schooljaar wordt u uitgenodigd voor een informatieavond voor alle ouders. U krijgt dan informatie over de plannen en de activiteiten voor het komende schooljaar in de verschillende groepen. Tijdens deze bijeenkomst kunt u zich ook opgeven om te ondersteunen bij allerlei activiteiten.
Via het ouderportaal kunt u het hele schooljaar door op de hoogte blijven van de resultaten van de methodegebonden toetsen en van de cito scores van uw kind(eren).
U kunt uw ouderportaal ook koppelen aan uw Parro account om de updates hierin te ontvangen.
De kinderen van groep 1 t/m 8 krijgen in februari en in juni hun rapport mee naar huis met hun vorderingen en hun werkhouding. De uitslagen van de toetsen van het Cito leerlingvolgsysteem worden ook op het rapport vermeld. De kleuters krijgen twee keer per jaar hun portfolio met werkjes mee.
Drie weken na de start van het schooljaar vindt er een kennismakingsgesprek plaats tussen ouders en leerkrachten van de groepen 1 t/m 3. Voor de groepen 4 t/m 6 staan deze gesprekken gepland in de week voor de herfstvakantie. In de laatste week van september zijn de leerlingen van de groepen 7 en 8 aan de beurt. Voor de leerlingen van groep 8 zijn er dan ook de pré-adviesgesprekken. Naar aanleiding van het eerste rapport worden ouders tevens in februari uitgenodigd om over hun kind te praten tijdens een tien-minuten-gesprek. Voor de groepen 5 t/m 8 zijn de kinderen hierbij ook aanwezig. Beide gesprekken zijn verplicht. Ook de ouders van de kleutergroepen worden voor het eerste- indruk-gesprek en het tien-minuten-gesprek uitgenodigd. De observatielijsten vormen de basis voor deze gesprekken. Ook deze gesprekken zijn verplicht. Indien daartoe aanleiding is, worden ouders tussentijds uitgenodigd. Als ouders zelf behoefte hebben aan een gesprek, kunnen ze daarvoor altijd een afspraak maken met de leerkracht.
Het tweede rapport gaat een paar weken voor de zomervakantie mee naar huis. Indien gewenst kunnen ouders dan nog een afspraak maken met de leerkracht.
Voor groep 7 zijn er na het tweede rapport de zogenaamde pre-adviesgesprekken. Hierin wordt geadviseerd welk niveau voortgezet onderwijs het beste bij uw kind past. Deze gesprekken zijn verplicht. Bij deze gesprekken zijn zowel de ouders als de leerling aanwezig.
Iedere groep op school heeft twee contactouders. Deze contactouders werken op vrijwillige basis en staan tussen de ouders en de leerkrachten in. Indien er bijvoorbeeld voor activiteiten hulp van ouders nodig is, dan mobiliseren de contactouders ouders die bereid zijn te helpen.
Parro is een oudercommunicatie-app die schoolbreed wordt gebruikt.
Nieuwe ouders ontvangen van de leerkracht(-en) van uw kind(-eren) inloggegevens per mail.
U kunt uw account dan ook koppelen aan het ouderportaal.
Wanneer u aangemeld bent op Parro kunt u de informatie ontvangen die de leerkracht met u deelt. Daarnaast kunt u ook middels een persoonlijk bericht bijvoorbeeld een afspraak maken met de leerkracht of kort iets melden.
Belangrijke en/of persoonlijke/ inhoudelijke mededelingen doen wij niet via Parro, hiervoor blijven wij graag persoonlijk in gesprek.
Zonder een smartphone kunt u ook mededelingen, berichten en agenda-items ontvangen. Dit komt voor u beschikbaar op het moment dat u een Parro-account heeft.
Deze kunt u aanmaken via de Parro-app op https:// talk.parro.com.
Daar kunt u dan voortaan inloggen om berichten te lezen. Als u een mededeling gemist heeft, krijgt u automatisch een e-mail ter herinnering.
Parro en de school doen er alles aan om zorgvuldig en gepast om te gaan met de privacy van kinderen. Omdat het prettig is dat er met eenieders specifieke voorkeuren rekening gehouden wordt, en dit tegenwoordig zelfs wettelijk verplicht is, heeft Parro een manier gevonden om dit heel makkelijk en veilig op te lossen. Alles staat dan in één keer op de juiste plek.
Ieder schooljaar heeft de school toestemming nodig om beeldmateriaal te delen.
Wij vragen u via de Parro-app de privacyvoorkeuren voor uw kind(eren) door te geven.
U kunt dus met een paar klikken doorgeven waar u juist wel en juist geen toestemming voor wilt geven. Ook tijdens het schooljaar kunt u inzien wat u aan het begin van het schooljaar heeft doorgeven.
Voor de meest voorkomende vragen over het gebruik van Parro kunt u een kijkje nemen op de website van ParnasSys. Deze is te bereiken middels deze link.
In de medezeggenschapsraad zijn ouders en het personeel vertegenwoordigd.
De medezeggenschapsraad praat mee, geeft advies en beslist mee over zaken die de school aangaan, zoals arbo en veiligheid, schoolbeleid en personeelszaken. Leden van de raad worden voor drie jaar benoemd.
Op de website staan de data van de MR vergaderingen en ook de verslagen vindt u daarop terug. De vergaderingen zijn deels openbaar, u bent daar van harte welkom! De medezeggenschapsraad heeft ook zitting in de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Hierin zijn alle scholen binnen de stichting vertegenwoordigd.
U kunt de MR van de school bereiken via mr@sintvictor.nl.
De activiteitencommissie (voorheen de ouderraad) wil de samenwerking tussen ouders en personeel van de school bevorderen. Zij werkt mee aan het organiseren van activiteiten binnen en buiten de school, zoals het sinterklaas- en kerstfeest. Wij kunnen uw hulp goed gebruiken bij de organisatie van verschillende feesten.
Jaarlijks maakt de AC een begroting voor het nieuwe schooljaar. Aan het eind van het schooljaar maken zij de balans op middels een realisatie.
Via deze links kunt u de begroting 2020-2021 en de realisatie 2019-2020 inzien.
U kunt de AC van de school bereiken via orsintvictor@gmail.com
In schooljaar 2018-2019 hebben we in samenwerking met de MR een klankbordgroep opgericht. In deze klankbordgroep worden onderwijsontwikkelingen besproken door ouders en teamleden samen. We vinden het belangrijk om u als ouder op de hoogte te brengen van onderwijsontwikkelingen. Dat doen we via de Victorinfo en door twee keer per jaar met elkaar in gesprek te gaan. De samenstelling van de groep is wisselend, we nodigen voor elke bijeenkomst uit elke groep een andere ouder uit.
Afgelopen schooljaar zijn wij gestart met een leerlingenraad. We vinden het belangrijk dat kinderen leren overleggen en inspraak hebben. Kinderen uit de groepen 5 t/m 8 zullen zitting nemen in de leerlingenraad, die door een van de leerkrachten wordt begeleid.
Dagelijks doen we ons uiterste best om goed onderwijs te verzorgen en daarbij oog te hebben voor het welzijn van al onze leerlingen. Toch kan het zijn dat ouders/verzorgers niet tevreden zijn. In dat geval vragen we u contact met ons op te nemen, zodat we in een open en eerlijk gesprek kunnen zoeken naar een oplossing.
De Victorschool verzorgt regulier onderwijs. Naast dit reguliere onderwijs bieden wij extra activiteiten aan. Bijvoorbeeld schoolvieringen, schoolreisje en vervoer. Voor de financiering van ons brede aanbod van bijzondere en extra activiteiten vragen wij een vrijwillige ouderbijdrage. Het bevoegd gezag en de ouders uit de medezeggenschapraad stellen jaarlijks samen de ouderbijdrage vast en bepalen waaraan deze wordt besteed.
De gevraagde ouderbijdrage is vrijwillig. Kunt of wilt u de vrijwillige ouderbijdrage niet betalen? Dan leidt dit nooit tot uitsluiting van deelname voor uw zoon of dochter. Al onze leerlingen kunnen meedoen aan alle activiteiten die wij aanbieden.
De vrijwillige ouderbijdrage wordt geïnd via “Schoolkassa” dat een onderdeel is van ParnasSys, ons schooleigen administratieprogramma. U ontvangt aan het begin van het schooljaar een betaalverzoek van ons die u eenvoudig via IDEAL kunt voldoen. Ook voor andere incidentele ouderbijdragen zal dit betaalsysteem worden gehanteerd.
Op verschillende manieren informeren we nieuwe en huidige ouders over het onderwijs op onze school. Dit doen we o.a. door middel van het maken van foto’s en video’s. Deze opnames worden gemaakt tijdens verschillende gelegenheden, bijvoorbeeld tijdens activiteiten, schoolreisjes en lessen. Ook uw zoon/dochter kan op deze foto’s (en soms in video’s) te zien zijn. We gaan zorgvuldig om met beeldmateriaal van uw zoon/dochter.
Voor het publiceren van beeldmateriaal in onze voorlichtingsmaterialen, zoals een poster, brochure of op onze website, vragen wij jaarlijks toestemming aan de ouder die het ouderlijk gezag heeft over zijn/haar zoon/dochter. Uw toestemming geldt alleen voor foto’s en video’s die door ons, of in onze opdracht worden gemaakt. Deze privacy voorkeuren voor uw kind(eren) kunt u doorgeven via Parro. U mag altijd terugkomen op de door u gegeven toestemming. Wij wijzen u hier jaarlijks op in onze nieuwsbrief.
Het kan voorkomen dat ouders zelf foto’s maken tijdens schoolactiviteiten. Wij hebben daar geen invloed op, maar we vragen ouders terughoudend te zijn bij het plaatsen van foto’s en video’s op internet of sociale media.
Om de kwaliteit van ons onderwijs te handhaven, stellen we ons zelf voortdurend vragen: waar staan we nu met ons onderwijs? Wat willen we bereiken? Hoe doen we dat? Wat moet er veranderd of verbeterd worden? Hoe bereiken we de beste resultaten? Trendanalyses vanuit het leerlingvolgsysteem zijn een belangrijk middel om ons onderwijs de evalueren. Daarnaast zijn gesprekken met leerlingen, ouders een belangrijk middel om ons onderwijs te versterken.
We vinden het belangrijk dat kinderen hun talenten tot ontwikkeling kunnen brengen. Wij bieden een onderwijsprogramma aan dat geënt is op het individu, waarin met behulp van IPC en verrijkte lesstof de talenten van leerlingen ontwikkeld worden. Onze talentvolle leerlingen bieden wij verrijkte lesstof aan, zodat ook deze leerlingen zich in voldoende mate kunnen en blijven ontwikkelen. Zo wordt er bijvoorbeeld, vanaf groep 5, Spaanse les en programmeren gegeven op onze school.
Regelmatig wordt in samenwerking met MAM’s een peuterinstuifochtend georganiseerd. Peuters raken zo vertrouwd met de basisschool en ook wordt hierdoor gewerkt aan een doorgaande lijn van peuter- naar kleuteronderwijs.
Onze school houdt zorgvuldig bij welke resultaten we behalen. Daarvoor worden toetsen gebruikt. Ook gebruiken wij een leerlingvolgsysteem van Cito, waarbij de ontwikkeling van het kind nauwkeurig gevolgd wordt. Via het ouderportaal kunt u de resultaten van uw kind volgen.
Uitgangspunt is dat leerlingen niet doubleren. Wel kunnen leerlingen een eigen leerlijn volgen binnen het leerstofjaar-klassensysteem.
Er kunnen zich echter situaties voordoen, waarbij in het belang van het kind doublure moet worden overwogen. Het komt ook voor dat ouders een verzoek tot doublure indienen. Het laten doubleren van een leerling is een besluit dat in overleg met ouders/verzorgers, groeps- leerkracht, IB’er en directie wordt genomen. In alle gevallen staat het belang van het kind voorop.
Voor een extra kleuterjaar:
Voor doublure in de groepen 3 t/m 8:
Dit zijn de cito-eindtoets gegevens van de afgelopen jaren:
Rekenen en begrijpend lezen zijn belangrijke voorspellende vakken die het succes in het vervolg onderwijs kunnen aangeven. We willen door rekenen gedifferentieerd aan te bieden via Snappet en door een training in het handelend rekenen en daarbij de inzet van materialen de rekenresultaten meer passend kunnen maken.
In 2021-2022 zijn onze leerlingen uit groep 8 uitgestroomd naar de volgende vormen van voortgezet onderwijs: Totaal aantal leerlingen: 32
Toelatingsbeleid Basisonderwijs Apeldoorn
Voor het eerst naar de basisschool
Als uw kind vier jaar is, mag het naar de basisschool. Een hele mijlpaal!
Sinds dit jaar is op de basisscholen van Leerplein055, PCBO Apeldoorn en de Veluwse Onderwijsgroep de manier van aanmelden en toewijzen van plaatsen aan toekomstige vierjarigen gelijk.
Voor alle kinderen die vanaf 1 mei 2019 geboren zijn, is dit gezamenlijke toelatingsbeleid van toepassing.
Bij deze nieuwe manier van aanmelden en plaatsen heeft elk kind onder gelijke omstandigheden een gelijke kans op een basisschool van voorkeur. Om ervoor te zorgen dat uw kind in zijn of haar buurt naar school kan, heeft elk kind op de zes dichtstbijzijnde scholen, gerekend vanaf het woonadres, voorrang.
Wanneer u op www.basisscholenapeldoorn.nl het woonadres én de geboortedatum van uw kind invult, ziet u of onze school voor uw kind een voorrangsschool is. U mag uw kind op elke school in Apeldoorn aanmelden.
Hoe meld ik mijn kind aan voor de basisschool?
Ouders met een kind geboren tussen 1 mei 2019 en 31 augustus 2019 worden uitgenodigd hun zoon of dochter uiterlijk 20 september 2022 bij ons aan te melden.
In maart 2022 is aan deze ouders de brochure ‘Voor het eerst naar de basisschool in Apeldoorn’ met het aanmeldformulier gestuurd. Als onze school uw eerste voorkeur is, levert u het aanmeldformulier bij ons in.
Digitaal aanmelden kan ook. Dit gaat via het digitale aanmeldformulier op www.basisscholenapeldoorn.nl
Binnen 10 schooldagen ontvangt u per mail een bewijs van aanmelding. Controleer dit bewijs van aanmelding.
Wanneer u uw kind ná 20 september aanmeldt, bent u aangewezen op de plaatsen die na de stedelijke plaatsing nog beschikbaar zijn.
Wanneer uw kind tussen 1 september 2019 en 31 augustus 2020 is geboren, ontvangt u in november van dit jaar de uitnodiging om uw kind aan te melden; op dit moment is dat niet mogelijk.
Belangrijk: Altijd (opnieuw) aanmelden!
Ook als u in het verleden uw kind al heeft aangemeld, is het noodzakelijk dat u het aanmeldformulier bij de school van uw eerste voorkeur inlevert. Kinderen die al een oudere broer of zus op onze school hebben, hebben een plaatsgarantie als het aanmeldformulier op tijd ingeleverd wordt.
Als u over een schriftelijk bewijs beschikt waaruit blijkt dat wij u in het verleden een plaats hebben toegezegd, kunt u deze verzilveren. Lever in dat geval uiterlijk 18 mei 2022 het aanmeldformulier met het bewijs van de toezegging bij ons op school in. Dan ben u verzekerd van de plaats op onze school.
Een plaats op de basisschool
Het toewijzen van de plaatsen aan alle aangemelde kinderen die in dezelfde periode vier jaar worden, gebeurt op alle basisscholen van de drie besturen gelijktijdig en geautomatiseerd.
Bij de centrale plaatsing krijgt elk kind een plaats op de hoogst mogelijke school van voorkeur.
Wanneer er voldoende plaatsen op een school zijn, worden alle kinderen op de school van hun eerste keuze geplaatst. Wanneer een kind niet op de school van eerste voorkeur geplaatst kan worden, wordt het op basis van beschikbaarheid op de tweede, derde of volgende voorkeur geplaatst.
Pas als uw kind daarna ongeplaatst blijft, komt het in aanmerking voor een plaats op één van de niet-opgegeven voorrangsscholen. Deze staan op uw bewijs van aanmelding.
Toewijzen van de plaatsen
Het toewijzen van de plaatsen op de deelnemende scholen verloopt in de onderstaande volgorde.
Voor de school van uw 1ste voorkeur gaat dit als volgt:
1. Een oudere broer of zus gaat al naar de school op het moment dat het kind 4 jaar wordt; uw kind heeft hier een plaatsgarantie.
2. Het kind heeft de school als voorrangsschool.
3. Het kind heeft geen voorrang op deze school, maar woont wel in de gemeente Apeldoorn.
Daarna worden de kinderen die niet op de 1ste voorkeur zijn gekomen, als volgt geplaatst:
4. Het kind heeft een voorrangsschool als 2de t/m 8ste voorkeur.
5. Het kind heeft een niet-voorrangsschool als 2de t/m 8ste voorkeur.
6. Het kind woont buiten de gemeente Apeldoorn
Definitieve inschrijving op de basisschool
Begin oktober 2022 ontvangt u een brief van de school waar uw kind is geplaatst. In deze brief staat de uiterste inschrijfdatum waarop u aan de school kenbaar moet maken of u van deze voor uw kind gereserveerde plaats gebruik gaat maken. Let op! Pas na uw bevestiging is de plaats voor uw kind definitief.
Geen aanmeldformulier?
Wanneer u geen aanmeldformulier heeft, kunt u dit vinden op www.basisscholenapeldoorn.nl
Ook kunt u dit formulier op onze school krijgen. Neem in dit geval altijd een adresbewijs mee, zodat wij de adres- en persoonsgegevens van uw kind kunnen controleren.
Meer informatie over onze school
Kijk voor meer informatie over onze school op onze website.
Wilt u nader kennismaken met onze school? Dan kunt u contact opnemen met Dorine Pot (directeur), zij maakt met u een afspraak voor een kennismakingsgesprek en een rondleiding.
Voor een afspraak kunt u bellen met nummer 055-3554859.
Twee keer per jaar wordt er een Open Dag georganiseerd, daar bent u ook van harte welkom.
Informatie over het toelatingsbeleid
Op www.basisscholenapeldoorn.nl is alle informatie over het toelatingsbeleid te vinden.
Met vragen over het toelatingsbeleid kunt u terecht bij de helpdesk:
E: helpdesk@basisscholenapeldoorn.nl
T: 055 – 206 2299
Als een leerling van een andere school de overstap naar de Sint Victorschool wil maken, neemt onze school altijd eerst contact op met de huidige school van de leerling. Na intern overleg wordt beoordeeld of de leerling bij ons geplaatst kan worden. Bij een positief besluit beslissen wij samen met de ouders wanneer een leerling kan starten op onze school.
De aanmeldingsprocedure vindt u hier.
Hieronder vindt u een overzicht van onze lestijden.
Dag | Ochtend | |
Maandag | 8.30 – 14.15 uur | |
Dinsdag | 8.30 – 14.15 uur | |
Woensdag | 8.30 – 12.30 uur | |
Donderdag | 8.30 – 14.15 uur | |
Vrijdag | 8.30 – 14.15 uur |
Vanaf kwart over 8 is er toezicht op het plein. De kinderen mogen niet eerder dan 08.15 op school komen.
Voor de kleuters gaat de deur om 8.20 uur open.
Voor de groepen 3 tot en met 8 gaat de eerste bel om 8.25 uur. Bij de tweede bel beginnen de lessen. Bij slecht weer gaat de deur eerder open.
De kinderen komen zelfstandig de school in. . We willen de lessen graag op tijd beginnen.
Wanneer uw kind ziek is en daarom niet naar school kan komen, vragen wij u uw kind op tijd af te melden.
U kunt dat doen door ‘s ochtends tussen 8.00 en 8.30 uur naar school te bellen.
Een vriendelijk verzoek dit voor 8.30 uur te doen!
Tel: (055) 355 48 59
Het minimum aantal lesuren van groep 1 tot en met 8 is wettelijk vastgesteld op 7520 uur.
Per 31 augustus 2021 is het continurooster ingegaan. Dat betekent dat leerlingen vanaf groep 1 elk schooljaar 945 uur les hebben. De leerlingen van de groepen 5 tot en met 8 hebben de komende 4 jaar 955 uur les per jaar.
Binnen de gemeente wordt gestreefd naar gemeenschappelijke vakantiedata. Omdat het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs niet evenveel vrije dagen hebben, zijn die vakantiedata niet gelijk. De landelijk gespreide vakanties kunnen afwijken van onderstaande data.
Herfstvakantie | 24 oktober tot en met 28 oktober 2022 |
Kerstvakantie | 26 december 2022 tot en met 6 januari 2023 |
Voorjaarsvakantie | 27 februari 2023 tot en met 3 maart 2023 |
Paasweekend | 07 april 2023 tot en met 10 april 2023 |
Meivakantie | 24 april 2023 tot en met 5 mei 2023 |
Hemelvaartsweekend | 18 mei 2023 tot en met 21 mei 2023 |
Pinkstermaandag | 29 mei 2023 |
Zomervakantie | 10 juli 2023 tot en met 18 augustus 2023 |
In het kader van de schoolontwikkeling hebben wij een aantal studiebijeenkomsten ingepland. Een deel van deze momenten valt onder schooltijd. De leerlingen zijn tijdens de studiebijeenkomsten van het team vrij.
Studiedagen schooljaar 2022-2023 groepen 1 tot en met 8 |
Donderdag 29-09-2022 |
Maandag 13-02-2023 |
Woensdag 15-03-2023 |
Vrijdag 30-06-2022 |
Studiedagen schooljaar 2022-2023 groepen 1 tot en met 4 |
Woensdag 12-10 |
Woensdag 7-12 |
Woensdag 10-5 |
In verband met het continurooster dat vorig jaar is ingevoerd, hebben de groepen 5 t/m 8 minder studiedagen dan de groepen 1 t/m 4.
Deze data vindt u ook terug op onze jaarkalender.
De leerplichtwet geeft een aantal redenen waarvoor leerlingen vrijstelling van school kunnen krijgen:
Als een leerling zonder toestemming afwezig is, dient de directeur dit te melden bij de leerplichtambtenaar
Kooiweg 29
7312 CA Apeldoorn
telefoon:
(055) 355 48 59
e-mail:
administratie@sintvictor.nl
Deze school maakt deel uit van veluws onderwijsgroep